סוגי ריצוף למטבח: יתרונות וחסרונות

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!

הגעתם למסקנה שעכשיו זה הזמן הנכון לעשות שיפוץ במטבח? אתם רוצים, במסגרת השיפוץ, גם להחליף את הריצוף? אם כך, אין ספק שאתם צודקים. לריצוף של המטבח יש השפעה משמעותית ביותר על ההנאה שלכם מהמטבח. הריצוף משפיע על העיצוב ועל האווירה שיש במטבח ולכן, אם אתם יכולים להשקיע בעניין הזה מחשבה ולבחור את הטוב ביותר, למה שלא תעשו זאת? מה שכן, כדאי שתכינו את עצמכם לבחירה לא פשוטה בכלל, שכן עולם הריצוף הוא עולם אינסופי. זה אומר מבחינתכם שתוכלו למצוא מגוון אדיר של אפשרויות ולכן, אם אתם יכולים לקחת את הזמן, זה עדיף. במילים אחרות, ריצוף למטבח, כמו ריצוף לכל חלל אחר בבית, לא בוחרים ככה סתם ובהחלט כדאי לעשות זאת ברוגע ותוך היכרות עם התכונות של כל סוג וסוג של ריצוף אפשרי. זקוקים לעזרה? מחפשים מידע אודות סוגי הריצוף השונים? כל התשובות במאמר שלפניכם.

מטבח

  • ריצוף שיש: אם אתם מחפשים את המראה הכי קלאסי ואלגנטי שאפשר, ברור מדוע אתם חושבים על ריצוף שיש. מזה שנים שיש נחשב לריצוף יפה במיוחד ואין ספק שגם עבור מטבחים הוא יוכל להתאים. היתרון הראשון שלו זו העובדה שאפשר פשוט להדביק אותו על ריצוף קיים, מה שאומר מבחינתכם שהחלפת הריצוף במטבח לא תהיה תהליך ארוך שכולל בלגאן רב בבית. בנוסף, כיוון שהאריחים צמודים זה לזה לא מצטבר ביניהם לכלוך, מה שהופך את השיש לאידיאלי עבור ריצוף בחלל כמו מטבח. השיש מאוד עמיד ואינו נשחק במהירות כך שאין ספק שיש לכם נעים לעשות בו שימוש יום יומי. מצד שני, החסרונות הם שצריך לשטוף את השיש בתדירות גבוהה, הוא סופח נוזלים והוא גם נוטה להתלכלך.
  • ריצוף בטון מוחלק: מדובר למעשה על בטון שעבר החלקה מיוחדת ותוך כדי גם הוסיפו לו צבעים שונים. היתרון הוא שמדובר על ריצוף עמיד, ניתן לרצף בעזרתו בזמן יחסית קצר וגם אפשר להוסיף לו ולשלב בתוכו אלמנטים דקורטיביים שונים כמו לדוגמא שיש, זכוכית וכדומה. מה שכן, חשוב להכיר גם בחסרונות שלו. אם תהיה לכם תקלת צנרת בבית, כל סוג אחר של ריצוף תוכלו פשוט להסיר כדי לתקן את התקלה, אך במקרה של הבטון, האופציה היחידה תהיה לשבור אותו. בנוסף לכך, המחיר שלו עלול להיות גבוה יותר לעומת אופציות אחרות ולכן לא בטוח שזה פתרון שיוכל להתאים לכולם.
  • ריצוף גרניט פורצלן: זה אולי הריצוף הכי נפוץ שניתן למצוא כמעט בכל בית, בין אם בתור ריצוף למטבח ובין אם בתור ריצוף לחללים אחרים. מדובר על חומר קרמי שניתן להזמין גם כמט וגם כמבריק, כאשר באופציה המבריקה שלו לרוב המחיר יהיה גבוה יותר. היתרונות: גרניט פורצלן עמיד מאוד בפני שחיקה ובנוסף, ניתן להדביק אותו על ריצוף קיים. אם כל זה לא מספיק, גם קשת הצבעים, המרקים והטקסטורות שביניהם ניתן לבחור היא אדירה כך שכל אחד יוכל לבחור את הצבע המושלם עבורו. מה שכן, חשוב גם להכיר את החסרונות של ריצוף גרניט פורצלן – העובדה שהוא פחות עמיד בפני מכות, שברים, שריטות וחבלות.
  • ריצוף פרקט: כאן חשוב להבין שמדובר על עולם ומלואו, שכן יש אפשרות לבחור בין פרקטים מסוגים שונים. האופציות הן: פרקט עץ מלא, פרקט תלת שכבתי, פרקט רב שכבתי או לחילופין, ניתן גם לבחור בפרקט למינציה, שהוא פרקט סינטטי. אם תהיתם באיזו אופציה כדאי לבחור, חשוב שתדעו שאתם לא לבד, שכן רוב האנשים שחושבים על פרקטים מסוגים שונים הולכים קצת לאיבוד. מה שכן, אם מה שמניע אתכם ומשפיע על בחירתם זו שאלת העלויות, כדאי לדעת שהאופציה הכי זולה שיש מבין כל האפשרויות כאן היא כמובן פרקט הלמינציה.

לסיכום, כפי שראיתם, עולם הריצוף למטבח הוא כמעט אינסופי ולכן הטיפ הטוב ביותר שנוכל לתת לכם בנושא הוא לפנות אל המומחים. אנשי המקצוע שעוסקים בתחום הזה יוכלו להמליץ לכם על הריצוף הטוב ביותר עבור המטבח שלכם, כולל התייחסות לתקציב של כל לקוח ולקוח. שווה להשקיע בבחירת הריצוף למטבח כי אם אתם כבר עושים שיפוץ, למה שלא תעשו זאת כמו שצריך ותחליפו גם את הריצוף הישן שהיה לכם?

כתבות נוספות
שאולי תאהבו