איך לתכנן מטבח מושלם

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!

אחרי לא מעט שנים שבהן תמיד חלמתם לחיות בבית פרטי הצלחתם להגשים את החלום וממש עוד מעט הבית שלכם יהיה מוכן? אם כך, טבעי שתרצו להשקיע, בין היתר, בעיצוב המטבח, כי כמו שכולנו יודעים, המטבח הוא ליבו הפועם של הבית. שם אנחנו מבשלים, חותכים ירקות, אופים ויוצרים את כל המטעמים שאח"כ יהפכו לזיכרונות האישיים שלנו. לכן טבעי שתרצו ליהנות ממטבח מעוצב, יפה וכזה שנעים לבלות בו שעות, אך נשאלת השאלה: איך מתכננים את מטבח מושלם? מאיפה מתחילים ואיך עושים את הדברים? כל התשובות במאמר שלפניכם.

 

בחירת הסגנון

עוד לפני שאתם מתחילים לעבור בין אינספור חנויות שבהן ניתן לקנות ולהזמין מטבחים, כדאי שתחשבו על הסגנון המתאים לכם. האם אתם רוצים מטבח כפרי? מטבח מודרני? או שאולי אתם רוצים מטבח שישלב בתוכו כמה אלמנטים שונים? זו נקודה חשובה מאוד שכן בצורה כזאת תוכלו להחליט ולבחור את מה שבאמת מתאים ונוח לכם באופן אישי. כמו כן, יש להתייחס גם לגודל ולשטח של המטבח, כי מצד אחד רצוי להכניס אליו כמה שיותר אלמנטים וארונות אך מצד שני, עדיף לתכנן מטבח שלא יהיה עמוס מידי.

בחירת הריצוף

אין דבר חשוב יותר במטבח מאשר ריצוף ולכן בהחלט חשוב לעצור ולתת על הנושא הזה את הדעת. הריצוף ישפיע בצורה משמעותית ביותר על האווירה שתהיה במטבח ולכן צריך להשקיע בכך מחשבה.

ההמלצה שלנו היא לענות לעצמכם תחילה על כמה שאלות בנושא הזה, כמו לדוגמא:

 

  • הצבע: האם אתם מעדיפים ריצוף למטבח בצבע מאוד בהיר או כהה? קחו בחשבון שכל צבע מאוד בהיר, כמו גם צבעים מאוד כהים, עלולים לגרום לכך שייראו על הריצוף כל לכלוך קטן. המטבח, מטבע הדברים, הוא מקום שכן יש סיכוי רב ליצור בו לכלוכים על הרצפה, כי תמיד משהו נופל מהשיש ויש גם פירורים לרוב. לכן, אם אפשר להימנע מצבע שעליו הלכלוך עלול להיות בולט, זה עדיף.

 

  • החומר: יש היום לא מעט חומרים שמהם הריצוף של המטבח שלכם יכול להיות עשוי, כמו לדוגמא פורצלן, שיש או אפילו פרקט. אין תשובה אחת נכונה באיזו אופציה כדאי לבחור, אך אם יש אלמנט שכדאי לקחת בחשבון, זו השאלה עד כמה הריצוף עמיד, כי אין סיבה לבחור ריצוף שאינו איכותי ועמיד.

 

  • קלות הניקיון: עוד אלמנט שחשוב להתייחס אליו זו השאלה עד כמה יהיה לכם קל או קשה לנקות את ריצוף המטבח. כמו שהזכרנו לעיל, ריצוף המטבח תמיד מתלכלך ולכן יש צורך לנקות אותו על בסיס קבוע ומומלץ לבחור ריצוף שיותר פשוט וקל לתחזק לאורך השנים.

 

אלמנטים מודרניים במטבח

 

אם אתם רוצים שהמטבח שלכם יהיה מושלם, אתם צריכים כמובן להתייחס גם לשאלת הפרקטיות והנוחות שבו. בעידן של ימינו כמעט אף אדם לא נכנס למטבח בלי הטלפון הנייד או בלי מכשירים טכנולוגיים אחרים שיכולים לכלול, בין היתר, גם מתכונים. לכן, אם אתם יכולים לשלב במטבח המושלם והמודרני שלכם גם כמה מקומות עגינה שכוללים טעינה, זה יכול להיות נוח במיוחד. בנוסף, במטבחים המודרניים של ימינו רואים לא פעם אי שיכול לעמוד באמצע המטבח או באחד מהצדדים שלו. מדובר על אלמנט יפה ונוח במיוחד, וגם כאן יש אינסוף אפשרויות שביניהן תוכלו לבחור. האם, לדוגמא, אתם רוצים שהאי יהיה נייד או שאתם רוצים שהוא יהיה קבוע באחת מהנקודות במטבח? שווה לתת על כך את הדעת וכדאי גם לבחור את האפשרות של אי עם מקומות תליה לכלים. אם כל זה לא מספיק לכם, כמובן שאתם צריכים להחליט האם שולחן האוכל המרכזי לכל המשפחה יעמוד במטבח עצמו או שיש לכם מקום גם לפינת אוכל.

 

השאירו מקום למכשירים החשמליים

בעידן המודרני יש הרבה מאוד מכשירים חשמליים שנכנסים לכל מטבח, שכן הימים שבהם יכולנו למצוא במטבחים רק תנור ומדיח עברו חלפו להם. למעשה, יש אנשים שקונים אינספור מכשירים חשמליים למטבחים הפרטיים שלהם ולכן עולה השאלה – איפה מניחים את כל המכשירים האלה? ההמלצה שלנו היא לחשוב על הנושא הזה כבר בשלב תכנון המטבח, שכן בצורה כזאת תוכלו להשאיר מקום לכל מכשיר שאתם רוצים לשלוף ולהשתמש בו בחיי היומיום. אתם יכולים להיות בטוחים שאם המכשירים יהיו מאוחסנים בארונות שיהיה לכם קשה להגיע אליהם, כנראה שבסופו של דבר לא באמת תעשו בהם שימוש. לכן רצוי לחשוב על כך מראש ולראות איפה במטבח המודרני והחדש שלכם אתם עומדים לאחסן הכול. הניסיון מוכיח שסדר וארגון במטבח זה נושא חשוב ביותר והתכנון יוכל לעזור לכם בכך.

 

בחרו אלמנטים מאיכות טובה

זה לא משנה אם אתם מחפשים היום את הריצוף הכי יפה למטבח שלכם, את הארונות או כל דבר אחר, כי בכל מקרה אנחנו ממליצים לכם להשקיע באיכות טובה. זה נכון שהרבה פעמים על איכות יותר טובה תשלמו יותר טוב, אך יחד עם זאת, לאורך הזמן אתם תראו שזו השקעה שמוכיחה את עצמה. כאשר הכול עשוי מאיכות טובה אפשר ליהנות מהעובדה שהאלמנטים השונים במטבח לא מתמלאים בחלודה תוך שנה ובנוסף, הכול מתוחזק ומחזיק מעמד לעשרות שנים. אל תשכחו ששיפוץ במטבח זה משהו שמאוד לא נעים לעשות כי לרוב זה לוקח זמן וזה גורר לא מעט בלגאן ולכלוך. לכן, אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם עושים שיפוץ בעוד כמה שנים, רצוי שכבר עכשיו תיקנו את המוצרים הכי איכותיים שיש. שווה להשקיע וליהנות ממטבח עמיד שיוכל לשמש אתכם ואת כל המשפחה שלכם גם בעוד כמה שנים טובות, אז למה אתם עדיין מחכים?

 

כתבות נוספות
שאולי תאהבו