מה עדיף – מטבח עם או בלי אי?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!

מטבח מעוצב – זה חשוב בכל בית

בבתים רבים ובבית הישראלי בפרט, המטבח הוא מרכז חיי המשפחה. כמעט כל אחד יכול להיזכר מהחוויות שלו בתור ילד במטבח בבית הוריו. אנחנו מסוגלים להריח שוב את הריחות, לטעום את הטעמים, ואם נתרכז מספיק, גם הצבעים והמראות יחזרו אלינו בקלות. המטבח הוא חלק מרכזי בחיי המשפחה, ולכן חשוב להקפיד על עיצוב ואבזור מתקדמים שלו. עיצוב המטבח הוא חלק חשוב מאוד מעיצוב הבית כולו, ויש להשקיע בו מחשבה רבה. הבחירה של האופי והאווירה שישררו במטבח שלנו, תשפיע ותקרין במידה רבה על כל הבית. בבתים מודרניים בהם המטבחים הם חלק אינטגרלי מהסלון, ההשפעה גדולה אפילו יותר. עלינו להשקיע זמן בבחירות כמו סוג השיש, צבע האריחים וכמובן קבלת החלטה לגבי אי למטבח.

 

היתרונות והחסרונות של מטבח עם אי

כאמור, כאשר מעצבים מטבח, אחת ההתלבטויות המרכזיות שעולות היא, האם לתכנן מטבח עם אי או בלעדיו. כדי לענות על השאלה הזאת, חשוב להבין מהם היתרונות והחסרונות של אי במטבח.

  • היתרונות: מטבחים מודרניים רבים נבנים בצורה של חלל פתוח, כאשר אין למעשה חציצה בין המטבח לבין אזור הישיבה בסלון. לעיתים, החלל הפתוח מפריע למיקום רהיטים שונים בחדר, כדוגמת ספות ישיבה הזקוקות לקיר להישען עליו. אי למטבח מאפשר לכם ליהנות מהיתרונות של חלל פתוח ומזמין, ועדיין לעצב את הסלון שלכם כרצונכם. יתרון נוסף של אי למטבח, הוא הרחבה משמעותית של מרחב העבודה שלכם. עם אי, מספר אנשים יכולים לעבוד יחד במטבח, כאשר חלק מפעילים את המכשור על השיש עצמו, וחלק מסדרים או חותכים את המנות על גבי האי.

 

  • החסרונות: אי למטבח דורש שטח גדול יחסית, אשר אינו בנמצא בחלק גדול מהדירות המודרניות. האי נוגס בחלק גדול מהסלון הצמוד למטבח וכתוצאה מכך שטח רב עלול ללכת לאיבוד. לפיכך, אם אין לכם צורך במרחב בישול נוסף, יתכן ותעדיפו להשקיע את השטח עבור צרכים אחרים. בנוסף, אי למטבח, בניגוד לשולחן וכסאות, הינו קבוע ואינו ניתן להזזה ולשינוי מקום, כך שהוא למעשה מקבע את עיצוב המטבח לאורך שנים.

 

חשוב שהמטבח יהיה נוח לעבודה ובעל מראה מזמין

כאשר אנחנו מתכננים את עיצוב ושינוי המטבח שלנו, נדרש מאיתנו לשלב בין שתי שאיפות שונות. ראשית, אנחנו רוצים שהמטבח יהיה מצויד ברמה הגבוהה ביותר, ויהיה נוח לתפעול ולניקוי. שנית, אנחנו רוצים לנסות לשחזר את התחושה החמימה והמזמינה של המטבחים של פעם. מטבחים כפריים הם בדיוק הפתרון לכך. הם משלבים את המראה הקלאסי הוותיק, עם עיצוב חדשני וציוד מודרני. מטבחים כאלו יגרמו לכם לרצות לחזור ולבשל בהם, ויהפכו את המטבח לאחד מהחדרים האהובים ביותר על בני הבית. מטבחים כפריים, המשלבים ברך כלל שימוש רב בעץ ובחומרים טבעיים, הופכים את תהליך הבישול כולו לחוויה מתמשכת.

מטבח בר

כתבות נוספות
שאולי תאהבו