איך ניתן לדעת אם פולי קפה הם טריים או לא

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!

כל מומחה קפה שיקבל לידיו פולי קפה (מכל סוג שהוא) ידע להגיד לכם ברגע אם מדובר בפולי קפה טריים או לא וכל זאת, מבלי להתאמץ כלל. אם גם אתם רוצים להיות מומחים בקפה ולדעת איך אפשר להבחין בין פולי קפה טריים שנקלו ממש לאחרונה לבין כאלו שאינם טריים, אתם צריכים לקרוא את  המדריך הבא ולגלות את כל המידע שיגרום לכם להיות מומחים ברגע.

 

דרך אחת לבדיקת טריות – רמת השמנוניות

אם ראיתם לאחרונה מומחה בקפה שמגלגל בכף ידו פולי קפה ולא הבנתם מדוע, עכשיו הכול יתבהר לכם. כדי לדעת עם מדובר בפולי קפה טריים או לא, יש לגעת בפולים ולבדוק אם הם משאירים שאריות שמנוניות על כף היד. במידה ואכן יש שאריות של שמנים שנותרות על עורכם, אתם יכולים לדעת שמדובר בפולי קפה טריים. כאלו שתתקבל מהם בסופו של דבר חליטה עם ארומה מענגת וטעם ייחודי וטוב.

 

כמה מילים על פולי הקפה והשמנוניות

כדי שתוכלו להיות בקיאים בכל הנוגע לבדיקת טריות של פולי קפה טריים לאספרסו, אתם צריכים לדעת קצת יותר פרטים אודות השמנוניות והליך הקלייה של הפולים. תחילה, ראוי לציין כי פולי הקפה מלאים במרכיבים שונים, למשל:

  • שמנים
  • חומצות ועוד

שילוב בין המרכיבים הללו מעניק לקפה בסופו של דבר את הטעם שלו. כאשר מבצעים את תהליך הקלייה לפולים, מופק חום חזק שמאדה את הלחות מהליבה של הפולים. כך שהשמנים שנמצאים בפולים, עוטפים את החלק החיצוני ומעניקים להם טעמים שונים וארומה ייחודית.  החומר השומני מתאדה בקלות לאחר שנחשף לאוויר, כך שככל שפולי הקפה ישנים ופחות טריים, הם הופכים להיות פחות שמנוניים והטעם והארומה שלהם נפגעת.

 

דרך שנייה לבדיקת טריות – אריזת וואקום עם שסתום אוויר חד כיווני

אתם יכולים להיות בטוחים בכך שאתם קונים פולי קפה טריים אם אתם רוכשים פולים שנארזו בתוך שקית וואקום שיש לה שסתום אוויר חד כיווני. אתם יכולים להיות בטוחים שמדובר בפולים טריים מכיוון שבעת התהליך שנקרא – DEGASSUNG, מתבצעת פליטה של גז כלפי חוץ. השסתום מאפשר לשקית להישמר (ראוי לציין שאם השסתום הזה לא היה קיים בשקית – היא הייתה מתפוצצת)

 

דרך שלישית לבדיקת טריות – באמצעות שקית אטומה

אם אתם נוהגים לרכוש פולי קפה בתפזורת בבית קלייה מסוים, כדאי שתכניסו חופן פולים אל תוך שקית אטומה. תוציאו את האוויר מהשקית ותניחו אותה בצד ל-8 שעות. אם השקית התנפחה – סימן שהפולים טריים. במידה והיא נשארה כמו שהיא – מדובר בפולים לא טריים.

 

לסיכום

יש 3 דרכים לדעת אם פולי קפה הם טריים או לא. כעת, אתם יכולים להיות בטוחים שאתם מומחים בכל הנוגע לפולים. כך שנותר לכם לקנות את הפולים הטריים ביותר וליהנות מטעם וארומה באיכות גבוהה.

פולי קפה

כתבות נוספות
שאולי תאהבו