איך לקבע מטבח חוץ לפרגולה

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!

מטבחי חוץ הפכו לאופנתיים בשנים האחרונות ויש להם יתרונות רבים, בעיקר במדינה בעלת מזג אוויר נוח ברוב ימות השנה כמו ישראל. עם זאת, לא תמיד בישול בחוץ הוא חוויה נעימה. כשהשמש קופחת או כשיורד גשם, המטבח החיצוני הופך לפחות מוצלח. אז איך מקבעים מטבח חוץ לפרגולה? על כך בכתבה הבאה.

 

מטבחי חוץ ופרגולות – שידוך משמיים

אין ספק שמטבח חוץ מספק חוויה מיוחדת ומהנה ומאפשר לארח חברים ומשפחה באופן יוצא דופן לאירועים שונים. מטבח חוץ זה לא רק מנגל אלא חוויה שלמה המאפשרת לבעליו להפגין כישרון קולינרי ולהוציא לאורחים מנות מיוחדות וטריות במיוחד. אך כאשר מזמינים אורחים במיוחד לחגים או ליום הולדת ולפתע מתברר כי מזג האוויר לא מתאים לבישול בחוץ, כל התכנונים נהרסים והמטבח בחוץ הופך לאובייקט לא פונקציונלי. על כן, השידוך המושלם למטבח בחוץ הוא כמובן פרגולה שתגן עליו משמש או מגשם. גם הפרגולות הפכו בשנים האחרונות לרהיט חובה במרפסות וחצרות של ישראלים רבים אך בעיקר בתור מרחב לאירוח ופחות כמרחב לבישול. היום, באמצעות סוגים שונים של פרגולות כמו פרגולות אלומיניום, קל מאוד להתקין פרגולה לבד וגם המחירים כבר לא כל כך גבוהים.

 

אז אילו פרגולות קיימות בשוק ומה הכי מתאים למטבח חוץ?

אם כן, ישנן לא מעט סוגים של פרגולות אשר יכולים לספק את ההגנה המושלמת עבור מטבח חוץ ולהבטיח שתוכלו להנות ממנו גם כשמזג האוויר לא אידיאלי. פרגולות נבדלות אחת מהשנייה בסוג החומר ממנו הן בנויות, במבנה ובמודולריות. החומרים העיקריים המשמשים לבניית פרגולות הם עץ, אלומיניום וכן בדים שונים המשמשים כסוככים. ההבדל בין החומרים הוא בעיקר במידת החסינות שלהם לפגעי מזג האוויר ובצורך שלהם בתחזוקה שוטפת. חומרים כמו עץ, גם עם ציפוי לקה, נוטים להישחק אחרי מספר שנים בחוץ ובדים שונים לעיתים נקרעים אם לא דואגים לתחזק נכון את המנגנון המחזיק אותם. אלומיניום לעומתם הוא חומר עמיד ביותר שכמעט ולא דורש תחזוקה.

 

פרגולות קבועות לעומת פרגולות חשמליות או נפתחות

הבדל נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא האם הפרגולה קבועה או נפתחת. פרגולות נפתחות מאפשרות למשתמשים לבחור האם הם מעדיפים יותר שמש או יותר צל בהתאם לשעה ביום ומזג האוויר. כמו כן, במקרים בהם לא ניתן להתקין עמודים תומכים עבור פרגולות קבועות, פרגולה נפתחת תהיה הפתרון המתאים. עם זאת, חשוב לזכור שמנגנון הפתיחה והסגירה של הפרגולה דורש תחזוקה אחת לכמה שנים ובמקרה שלא דאגתם לתחזוקתו התיקון שלו עשוי להיות יקר. כמו כן, פרגולה קבועה היא חזקה ועמידה יותר מפרגולה נפתחת ועל כן מתאימה יותר במקומות יש צורך בסגירה הרמטית וקבועה. במקרה של מטבחי חוץ, חשוב לדאוג לתחזוקה שלהם לא רק בעת השימוש אלא גם בזמן שהם נמצאים בחוץ בימים של מזג אוויר קשה. על כן, עדיף לבחור בפרגולה עמידה שתוכל להגן על המטבח גם כשאתם לא משתמשים בו.

גינה ביתית

כתבות נוספות
שאולי תאהבו