איזה מיקסר עדיף לקנות למטבח

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!

ישנם שני סוגי אנשים במטבח. ישנם המבשלים, בדרך כלל הם טובים מאוד בכל מה שקשור לבישול, טיגון ובעצם להכנת הארוחה כולה. וישנם אנשי הקינוחים והאפייה. וגם אם אתם אומרים לעצמכם כרגע שאתם טובים בשניהם, עדין תעדיפו לעשות אחד מהם (וגם תהיו יותר בו). אך, לא משנה לאיזו קבוצה אתם משתייכים אחד הדברים החשובים ביותר בשביל אפייה טובה זהו ציוד טוב ובעיקר מיקסר טוב. אז איך נכון לבחור מיקסר ומהו המיקסר המומלץ?

 

הכל עניין של פונקציונליות

כל אדם אשר היה אי פעם בתחום של קורס קונדיטוריה או אפילו בשיעור בודד, זוכר את המיקסרים המרשימים מאוד שהיו חלק מהציוד של הקונדיטור. למיקסר ישנם שני תפקידים עיקריים, לישה והקצפה.

 

הקצפה

כשמקציפים שמנת מתוקה ואפילו חשוב מכך חלבונים, צריך שהמיקסר יעבור במהירות וביעילות, זאת כדי לאפשר את התייצבות הקצף בצורה הטובה ביותר. לכן בתחום הזה צריך לבחור מיקסר עם עוצמה חזקה ולא פחות חשוב, גם אביזרי הקצפה מתאימים.

 

לישה

עוצמת וצורת הלישה משתנה לפי סוג הבצק אותו אנחנו רוצים להכין. ישנם מקרים בהם נדרשת לישה עדינה בכדי לא לשבור את הבצק ובמקרים אחרים ניתן ללוש באופן מעט גס יותר. בנוסף, ללישה טובה, צריך שהמיקסר יאסוף את כל חומרי הגלם ושהבצק הנוצר לא יתקע על הוו.

 

ההבדלים בין המיקסרים השונים

כמעט כל מיקסר שתקנו כיום, בעיקר של המותגים המוכרים, יכול לספק את העבודה של הקצפה ולישה. ההבדלים בין המיקסרים השונים בשוק (מלבד כמובן המחיר), הינו בהיבטים המכאניים של המכשיר. למשל: משקל המיקסר, נפח הקערה, עוצמת המנוע, אביזרים נלווים וכמובן שגם עיצוב.

מבחינת עיצוב, צריך לזכור שיש את עניין הטעם האישי וההתאמה של המכשיר לעיצוב המטבח, אך גם קיים עניין של נוחות, ישנם עיצובים רבים שהם פחות נוחים מבחינת הוספת חומרים, נגישות לכפתורים וכו'. לכן, כשאתם מסתכלים על עיצוב המכשיר, נסו להבין כמה העיצוב הזה הוא פרקטי ונוח לכם.

 

שני המתחרים הגדולים

בעניי שתי החברות המציגות את הדגמים המוצלחים, אמינים ונוחים ביותר לאורך השנים האחרונות הינן KENWOOD ו-KitchenAid,  לשתי החברות הללו ישנם דגמים רבים ושונים. ההבדלים העיקריים בין הדגמים קשורים בעיקר באביזרים הנלווים ובעוצמה של המכשיר.

 

איך בוחרים?

בעניי קשה לבחור דגם ספציפי שהוא הטוב ביותר. ולכן חשוב שתשימו לב לצרכים שלכם ולמשמעות של כל אחד מהפרמטרים.

 

משקל המיקסר

ככל שהמיקסר יהיה כבד יותר, כך הסיכוי שהוא יזוז במהלך ההקצפה יורד. כך תוכלו להשאיר אותו להקצפה הרצויה ולהמשיך למשימות נוספות.

 

אביזרים נלווים

לחלק מהמיקסרים ישנה אפשרות להוסיף עוד חלקים עם פונקציונליות שונה כמו הכנת פסטה, סחיטה של מיצים, טוחן בשר ועוד. דברים אלו יכולים להיות נוחים ומרשימים מאוד, אך המחיר של המכשיר יתייקר בתאם.

 

תקציב

במקרה של מיקסר, ניתן להגיד כמעט תמיד שמחיר בהחלט משקף את המוצר. אך, חושב לזכור, לא כולנו קונדיטורים מקצועיים וגם מי שהכי אוהב לאפות יכול להסתפק בדרך כלל במוצרי הביניים של החברות המוכרות והטובות.

לכן שקלו מהם הצרכים שלכם ולפי זה בחרו את המוצר הטוב ביותר בשבילכם.

 

מיקסר

כתבות נוספות
שאולי תאהבו