איך לעשות מתכונים בריאים מאוכל שיש במטבח

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

לפעמים יוצא לנו לפתוח את הארון ולמצוא מלא מרכיבים מעניינים שם: קופסת שימורים שלא זכרנו שקיימת, פסטה בצורה מיוחדת או כל דבר שעולה על הדעת. אתם יכולים למצוא את עצמכם עומדים בתהייה איך ניתן להפוך את כל אלו לכדי ארוחה מדליקה. במאמר הבא, נציג לכם שיטות בישול בריאות וכיצד ליצור ארוחות בריאות בקלילות ממה שכבר קיים לכם במטבח.

 

סוג הבישול

אם אתם רוצים להכין אוכל בריא, לסוג הבישול שתבחרו יש חשיבות רבה. אם תיקחו למשל כרובית, שהיא ירק נפלא, ותטגנו אותה – היא תאבד את כל הערך שקיים בה ותגדיל את כמות השומן שהמנה מכילה. על כן, אם המטרה שלכם היא לבשל בריא, תוכלו לשקול שיטות בישול של אידוי, אפייה או במקרים מסוימים, שימוש במיקרוגל. באפייה נדרשת מכם כמות שמן פחותה משמעותית, ובאידוי אתם מנצלים את הירק כמעט במלואו ומאבדים כמה שפחות ערך תזונתי.

 

מדריכי אוכל

כיום בעידן הטכנולוגי, ישנם מאמרים, מתכונים וגם מדריכי אוכל ברחבי האינטרנט. דרך נוספת מעבר לבחירת סוג הבישול שלכם, היא פתיחת מדריכים שונים, שינחו אתכם איך לקחת מספר מוצרי בסיס ולהפוך אותם לארוחה מרגשת. יש גם מדריכים כמו פודיז מגזין, שמציגים מתכונים לאוכל בריא וגם מדריכי מתכונים, איך לבשל צעד אחד צעד. אוכל בריא הוא דבר פשוט, רק צריך להתחיל.

 

ארבעת האלמנטים

ישנם ארבעה אלמנטים, ששילוב שלהם יהפוך כל ארוחה לארוחה מאוזנת. כך, מי שמעוניין באוכל בריא יכול לוודא שהארוחה שהכין מכילה את ארבעת האלמנטים. האלמנט הראשון הוא הדגן, כמו למשל אורז, חיטה ושיבולת שועל. האלמנט השני הוא החלבון כמו למשל יוגורט, ביצה או בשר. האלמנט השלישי הוא ירק, אפשר לבחור בירק טרי כמו מלפפון ועגבנייה או בירק מבושל כמו זוקיני או דלעת. לבסוף האלמנט האחרון יהיה מוצרי חלב שהם גבינות וחלב, אשר יספקו לכם ויטמינים שונים. שילוב של אחד מכל מרכיב, במהלך ארוחה אחת, יבטיח לכם דיאטה מאוזנת.

הצעת הסנדוויץ'

כשהמרכיבים לא עובדים, תכניסו אותם לתוך שתי פרוסות לחם. אם תוודאו שיש שם מרכיב עם חלבון כמו טופו, ביצה או בשר, מרכיב מן החי כמו חסה, עגבנייה וכל ירק אחר, תוכלו להוסיף לזה תוספות שונות ולקבל את הכריך הבריא האולטימטיבי. מי שיאחסן בביתו כיכר לחם מדגנים מלאים, יוכל גם להבטיח תחושת שובע לטווח ארוך יותר.

 

טיפ להמשך

ישנם מרכיבים שאפשר לקנות ולהקפיא כדי להבטיח שיהיו לכם מוצרים שונים בעת הצורך. ניתן יהיה לשמר ערך תזונתי ולהפשיר את חומרי הגלם כשתצטרכו לבשל איתם.

 

לסיכום

זכרו שאפשר למצוא מידע על בישול בעזרת מה שקיים אצלכם במטבח, בכל עת. אפשר לחקור אתרים שונים כמו פודיז, שיסייעו לכם בפעם הבאה שבה אתם מחליטים להשתמש במה שיש בבית ולבשל בריא.

סירים וירקות

 

כתבות נוספות
שאולי תאהבו